Cluj-Napoca, jud. Cluj
0264 430013
Online suntem tot timpul deschiși
Pe scurt, santierele cu imunitate la pandemie sunt:
Incet, incet…santierele care pana mai ieri apareau ca ciupercile dupa ploaie incep sa-si reduca ritmul. Urmeaza o perioada in care este important sa avem continuitate in industrie. La fel ca in orice criza, de construit se va construi, dar nu in acelasi ritm si nu neaparat aceleasi tipuri de santiere.
La IBC Focus monitorizam sute de santiere zilnic de peste 15 ani si luam pulsul in fiecare zi. Mai mult, am realizat un studiu de piata in care peste 230 de companii au raspuns si si-au exprimat opinia privind situatia actuala. In acest articol va vom prezenta cateva statistici interesante.
Care este situatia actuala in piata si ce santiere vor fi cautate in timp de Pandemie? Iata ce spun cifrele:
9 din 10 firme anticipeaza scaderi ale cifrei de afaceri in acest an
Mai mult de jumatate dintre companii estimeaza o aterizare dura dupa aceasta Pandemie si considera ca cifra de afaceri va scadea mult. O treime vad o aterizare lina cu o scadere moderata a cifrei de afaceri si cateva vad chiar o crestere.
Trei sferturi dintre firme au observat o scadere sau stopare a activitatii pe santierele pe care isi desfasoara activitatea
Aproape un sfert din companii nu sesizeaza o modificare a activitatii pe santierele pe care sunt active, dar situatia se schimba dramatic in cazul proiectelor aflate in stadii incipiente unde se intalnesc urmatoarele cazuri:
a. Prudenta si amanare in cazul proiectelor incipiente este cuvantul de ordine
Asadar, in cazul proiectelor pornite de la zero sunt asteptate amanari (83%) sau renegocieri de preturile. Interesant este ca 1 din 10 investitori par sa se grabeasca in realizarea investitiilor.
Care sunt santierele care au cea mai buna „imunitate” la Pandemie?
1. Constructiile medicale, constructiile de infrastructura si utilitati si santierele de case si vile sunt in TOP 3
Am fost curiosi sa aflam opinia pietei legata de ce tipuri de santiere vor fi cel mai putin afectate de pandemia actuala. Iata ce au raspuns cei peste 230 de executivi ai firmelor participante la studiu:
2. Constructiile si santierele cu finantare publica sunt asteptate sa creasca ca si un raspuns al statului la criza care se intrevede in piata constructiilor. Va creste si concurenta pe proiecte, avand in vedere ca o treime din firmele care ne-au raspuns la chestionar au declarat ca doresc sa intensifice participarea si ofertarea la proiectele publice.
Interesant este ca desi cred ca statul ar trebui sa se implice in sustinerea pietei constructiilor prin demararea de investitii publice, mai mult de jumatate din respondenti declara ca firmele pe care le reprezinta nu vor participa la aceste licitatii.
3. Small is the new Big – spunea Seth Godin intr-o carte de-a sa. Proiectele mici si medii vor fi mai putin afectate de pandemie din cauza ca nu vor fi atat de afectate de problemele de aprovizionare de la furnizori (una este sa cauti 30 mc de caramida si alta este sa doresti 3000 mc de caramida). In plus la santierele mici este mai usor sa organizezi activitatea muncitorilor si sa eviti aglomerarile de oameni si muncitori…asa cum se intampla pe santierele mari. In plus, santierele mari vor fi evitate si datorita faptului ca va creste riscul incidentelor de plata, pe cand santierele mici prezinta un risc mai mic dar si un cash si chiar randament comercial mai bun.
La aceasta analiza initiata de IBC Focus au raspuns printre cele mai mari companii din piata constructiilor din Romania. Iata cum arata procentajele grupurilor de specialisti care au dat curs chestionarului:
Puteti vizualiza rezultatele provizorii ale studiului si in video-ul de mai jos:
Concluziile acestui studiu țintesc către nevoia de informare și educare cu privire la situația actuală a domeniului construcțiilor din România.
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_GRECAPTCHA | 5 luni | Acest cookie este setat de serviciul Google recaptcha pentru a identifica roboții pentru a proteja site-ul web împotriva atacurilor de spam rău intenționate. |
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 luni | Acest cookie este setat de pluginul GDPR Cookie Consent. Cookie-ul este folosit pentru a stoca consimțământul utilizatorului pentru cookie-urile din categoria „Analitice”. |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 luni | Cookie-ul este setat de consimțământul cookie GDPR pentru a înregistra consimțământul utilizatorului pentru cookie-urile din categoria „Funcționale”. |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 luni | Acest cookie este setat de pluginul GDPR Cookie Consent. Cookie-urile sunt folosite pentru a stoca consimțământul utilizatorului pentru cookie-urile din categoria „Necesare”. |
viewed_cookie_policy | 11 luni | Cookie-ul este setat de pluginul GDPR Cookie Consent și este folosit pentru a stoca dacă utilizatorul și-a dat sau nu consimțământul pentru utilizarea cookie-urilor. Nu stochează date personale. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__cf_bm | 30 minute | Acest cookie, setat de Cloudflare, este folosit pentru a sprijini Cloudflare Bot Management. |
__hssc | 30 minute | HubSpot setează acest cookie pentru a ține evidența sesiunilor și pentru a determina dacă HubSpot ar trebui să crească numărul sesiunii și marcajele de timp din cookie-ul __hstc. |
__hssrc | o sesiune | Acest cookie este setat de Hubspot ori de câte ori modifică cookie-ul de sesiune. Modulul cookie __hssrc setat la 1 indică faptul că utilizatorul a repornit browserul, iar dacă cookie-ul nu există, se presupune că este o nouă sesiune. |
PHPSESSID-US | o sesiune | Cookie folosite de 123formbuilder.com pentru completarea de formulare. |
psn_atf | 1 zi | Cookie folosit de site-ul ibcfocus.ro |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
__hstc | 1 an 24 zile | Acesta este principalul cookie setat de Hubspot, pentru urmărirea vizitatorilor. Conține domeniul, marcajul temporal inițial (prima vizită), marcajul temporal al ultimei (ultima vizită), marcajul temporal actual (această vizită) și numărul sesiunii (incremente pentru fiecare sesiune ulterioară). |
_ga | 2 ani | Cookie-ul _ga, instalat de Google Analytics, calculează datele despre vizitatori, sesiuni și campanii și, de asemenea, ține evidența utilizării site-ului pentru raportul de analiză al site-ului. Cookie-ul stochează informații în mod anonim și atribuie un număr generat aleatoriu pentru a recunoaște vizitatorii unici. |
_gat_gtag_UA_489444_1 | 1 minut | Setată de Google pentru a distinge utilizatorii. |
_gcl_au | 3 luni | Furnizat de Google Tag Manager pentru a experimenta eficiența publicității site-urilor web care utilizează serviciile lor. |
_gid | 1 zi | Instalat de Google Analytics, cookie-ul _gid stochează informații despre modul în care vizitatorii folosesc un site web, creând în același timp un raport de analiză a performanței site-ului. Unele dintre datele care sunt colectate includ numărul de vizitatori, sursa acestora și paginile pe care le vizitează anonim. |
hubspotutk | 1 an 24 zile | HubSpot setează acest cookie pentru a ține evidența vizitatorilor site-ului web. Acest cookie este transmis către HubSpot la trimiterea formularului și utilizat la deduplicarea contactelor. |
test_cookie | 15 minute | Test_cookie este setat de doubleclick.net și este folosit pentru a determina dacă browserul utilizatorului acceptă module cookie. |
Cookie | Durată | Descriere |
---|---|---|
_fbp | 3 luni | Acest cookie este setat de Facebook pentru a afișa reclame fie pe Facebook, fie pe o platformă digitală alimentată de publicitate Facebook, după vizitarea site-ului. |
fr | 3 luni | Facebook setează acest cookie pentru a afișa reclame relevante utilizatorilor prin urmărirea comportamentului utilizatorului pe web, pe site-uri care au pixeli Facebook sau plugin social Facebook. |
test_cookie | 15 minute | Test_cookie este setat de doubleclick.net și este folosit pentru a determina dacă browserul utilizatorului acceptă module cookie. |